Östersunds kommun, Teknisk förvaltning söker

 

Nämndsekreterare/förvaltningssekreterare

 

Tillsvidare på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

 

Teknisk förvaltning är en av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen har cirka 600 medarbetare och är organiserade i 5 sektorer. Vi ansvarar för drift av kommunens fastigheter, vägar, parker, skid-/fritidsspår, idrottsanläggningar, simanläggningar, camping, vattenanläggningar och renhållning. Vi upphandlar utbyggnadsentreprenader och bedriver projektledning, vi har också egen entreprenad- och hantverkarverksamhet, försörjer kommunens verksamheter med lokaler och bostäder. I vårt lag hittar du anläggare, miljöarbetare, badvakter, hantverkare, lastbilschaufförer, ekonomer, ingenjörer och civilingenjörer plus många andra typer av yrkesarbetare och akademiker.

 

Arbetsuppgifter

Som nämndsekreterare/förvaltningssekreterare ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket innebär registratur, förberedelser och kallelser till tekniska nämndens sammanträden samt att skriva protokoll vid dessa sammanträden. Du kommer att fungera som en länk mellan de förtroendevalda i nämnden och tjänstemännen i tekniska förvaltningen, vilket betyder ett nära samarbete med nämndens presidium och förvaltningens chefer och handläggare vid staben. Du har även ett stort utbyte med kommunens övriga nämndsekreterare och jobbar med utvecklingsfrågor kring kommunövergripande administrativa rutiner.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar:

- Ansvar för nämndens dokument- och ärendehantering från posthantering och registrering till arkivering samt att utveckla processen inom detta område

- Nämndadministration före och efter sammanträden (beredningar, kallelser, protokoll, arvodesregistreringar, uppföljning av beslut)

- Sekreterarskap i förvaltningsledningsgruppen samt förvaltningens samverkansgrupp

- Lokalt processansvar för ärendehanteringssystemet Utbildning av kollegor inom ditt ansvarsområde

- Råd och stöd till förvaltningen i administrativa frågor

En viktig uppgift är också att ge service till de förtroendevalda och till allmänheten.

Som nämndsekreterare/förvaltningssekreterare är du direkt underställd förvaltningschefen.

 

Kvalifikationer

Lämplig högskoleutbildning inom t ex statsvetenskap, juridik och/eller samhällsvetenskap.

Erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning och därigenom förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation ser vi som en fördel. Det är även meriterande att ha arbetat med diarieföring, arkivering och/eller nämndadministration i annan organisation.

Som person är du självständig, noggrann, serviceinriktad och framförallt mycket strukturerad. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi sätter stort värde på den personliga lämpligheten.

 

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

 

Kontaktpersoner

Örjan Jervidal, förvaltningschef 063-14 33 88
Lena Johansson, förvaltningsekonom 070-190 69 69

Erika Johansson, facklig representant Vision 063-14 31 75

 

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

 

Sista ansökningsdag

2019-01-10


 


Visa annons som pdf